سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

دوست دارم همیشه در خاطرم باشد که والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا/ من عمل بما علم ، ورثه الله علم ما لم یعلم/ من عمل بما علم، کفی ما لم یعلم/ کونوا دعاء الی الله بغیر السنتکم/ و همیشه فراموشم نگردد که دنیا خود همه وقت بی آب(سراب) است اما از او بی آب تر کسی است که بدین بی آبی راضی گردد.
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
مطالب اخیر وبگاه

 

این نامه حضرت علی علیه السلام است  خطاب  به یکی از فرماندارن خویش که بخاطر حب خویشاوندی به حمایت از آنان و دست اندازی به بیت المال پرداخته است می باشد حال ببینید ارزش مسولین کشور که به رهنمود صریح مقام معظم رهبری پشت کرده و برای حفظ جاه و مقام وخویشاوندانشان درکشور تفرقه اندازی می کنند  وخیانت صریحشان را توجیه می کنند به چه چیزی شبیه است شاید ارزش آنها از ......... کمتر باشد. متن نامه را ببینید و عصبانیت حضرت را:

 

 نامه 71 نهج البلاغه - نامه به منذر بن جارود عبدى، که در فرماندارى خود خیانتى مرتکب شد


 

 

پس از یاد خدا و درود همانا، شایستگى پدرت مرا نسبت به تو خوشبین، و گمان کردم همانند پدرت مى ‏باشى، و راه او راه مى ‏روى. ناگهان به من خبر دادند، که در هواپرستى چیزى فروگذار نکرده، و توشه‏ اى براى آخرت خود باقى نگذاشته ‏اى، دنیاى خود را با تباه کردن آخرت آبادان مى ‏کنى، و براى پیوستن با خویشاوندانت از دین خدا بریده ‏اى، اگر آنچه به من گزارش رسیده، درست باشد، شتر خانه ‏ات، و بند کفش تو، از تو با ارزش‏تر است، و کسى که همانند تو باشد، نه لیاقت پاسدارى از مرزهاى کشور را دارد، و نه مى‏ تواند کارى را به انجام رساند، یا ارزش او بالا رود، یا شریک در امانت باشد یا از خیانتى دور ماند پس چون این نامه به دست تو رسد، نزد من بیا. ان شاء اللّه.
(منذر کسى است که امیر مؤمنان در باره او فرمود: آدم متکبّرى است، به دو جانب خود مى ‏نگرد، و در دو جامه که بر تن دارد مى‏ خرامد، و پیوسته بر بند کفش خود مى ‏دمد که گردى بر آن ننشیند).



نویسنده محمد امین در جمعه 91/11/27 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم