سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

دوست دارم همیشه در خاطرم باشد که والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا/ من عمل بما علم ، ورثه الله علم ما لم یعلم/ من عمل بما علم، کفی ما لم یعلم/ کونوا دعاء الی الله بغیر السنتکم/ و همیشه فراموشم نگردد که دنیا خود همه وقت بی آب(سراب) است اما از او بی آب تر کسی است که بدین بی آبی راضی گردد.
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
مطالب اخیر وبگاه
 هیئت امریکایی پس از افشاگری احمدی‌نژاد در مورد 11 سپتامبر نشست را ترک کرد

رییس‌جمهور کشورمان عصر پنج‌شنبه به وقت محلی در شصت و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سران سازمان ملل متحد پیشنهاد کرد سال 2011 به عنوان سال خلع سلاح اتمی "انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچ کس" نام‌گذاری شود. وی هم‌چنین از مجمع عمومی سازمان ملل خواست در مدت یک‌سال نسبت به اصلاح و نهایی کردن ساختار سازمان ملل اقدام کند.

 در اوایل سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان، پس از آنکه وی به بیان احتمالات در مورد حادثه 11 سپتامبر پرداخت، هیئت امریکایی نشست را ترک کرد.

بخشی از سخنرانی دکتر محمود احمدی‌نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و الصلوة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین و علی جمیع الانبیاء والمرسلین

سلام و صلوات خداوند بر پیامبران الهی به ویژه پیامبر بزرگ اسلام و اهل بیت مطهر و یاران برگزیده‌اش و بر تمام پیامبران الهی

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه

ای خدای بزرگ در ظهور ولیت که همراه با سلامتی و پیروزی باشد تعجیل کن و ما را از بهترین یاران و حامیان او و فداکاران در راهش قرار بده

جناب آقای رییس، همکاران محترم

خداوند بزرگ را سپاسگزارم که بار دیگر فرصت حضور در این مجمع جهانی را عنایت فرمود. ابتدا یاد جانباختگان سیل مهیب پاکستان را گرامی داشته و با بازماندگان و دولت و ملت پاکستان ابراز همدردی می‌کنم . از همگان دعوت می‌کنم که بعنوان یک وظیفه انسانی به یاری همنوعان خود بشتابند.

در سالهای گذشته پیرامون برخی از امیدها و نگرانی‌ها، از بحران‌های خانواده، امنیت، کرامت انسانی، اقتصاد و آب و هوا و از امید به عدالت و صلح پایدار با شما سخن گفتم.

اینک که نظام سرمایه‌داری و مدیریت موجود جهانی پس از حدود یکصد سال حاکمیت، به پایان راه رسیده و از ارائه پاسخ مناسب به نیازهای جامعه درمانده شده است، تلاش می‌کنم با نگاهی به دو عامل اصلی این ناکامی، برخی از مشخصات نظم مناسب آینده را ترسیم کنم.

الف : عامل نگرش‌ها و اعتقادات

می‌دانید که پیامبران الهی مأموریت داشته‌اند تا همگان را به یگانه‌پرستی و عشق و عدالت فرا بخوانند و راه رسیدن به سعادت را در برابر بشریت قرار دهند. انسان‌ها را به تفکر و علم دعوت کنند تا حقیقت را بهتر بشناسند و از شرک و خودخواهی برحذر باشند. حقیقت دعوت پیامبران واحد است. هر پیامبری، پیامبر قبل از خود را تصدیق و به پیامبر بعدی بشارت داده و دین را متناسب با ظرفیت بشر کامل‌تر از گذشته ارائه کرده است. این سیر تا پیامبر خاتم که تمام و کمال دین را عرضه کرد ادامه داشته است.

به موازات این سیر، خودخواهان و دنیاپرستان در برابر این دعوت روشن ایستادگی و برای مقابله با پیام آنان قیام کردند.

ـ نمرودیان در برابرحضرت ابراهیم، فرعونیان در برابر حضرت موسی و دنیاپرستان در برابر حضرت عیسی و حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) قرار گرفتند. در سده‌های اخیر نیز به بهانه ظلمی که طی قرون وسطی از ناحیه مدعیان دینداری در غرب رفت، ارزش‌ها و اخلاق انسانی به عامل توقف و عقب ماندگی تفسیر و در برابر علم و عقل قرار داده شد.

ـ قطع ارتباط انسان با آسمان در واقع رابطه او را با حقیقت خودش منفصل کرد.

ـ انسان که استعداد درک حقایق عالم و حق‌جویی، میل به عدالت و کمال، پاکی و زیبایی و جانشینی خدا در زمین را دارد به موجودی محدود به عالم ماده و ماموریت او به حداکثر رساندن لذت فردی تعریف گردید. اصالتِ غرایزِ انسانی به جای اصالتِ حقیقتِ انسان نشست.

ـ انسان‌ها و ملته‌ا رقیب هم شمرده شدند و سعادت یک فرد یا ملت در مزاحمت و در حذف و سرکوب دیگران تعریف شد. به جای تعامل سازنده و تکامل بخش، تنازع مخرب برای بقاء مبنای تنظیم روابط قرار گرفت.

ـ پرستشِ سرمایه و سلطه جایگزین یگانه پرستی که رمز وحدت و عشق است گردید.

ـ این مقابله گسترده خودخواهان با ارزش‌های الهی راه را بر برده‌داری و استعمار باز کرد.




نویسنده محمد امین در یکشنبه 89/7/4 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم