سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

دوست دارم همیشه در خاطرم باشد که والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا/ من عمل بما علم ، ورثه الله علم ما لم یعلم/ من عمل بما علم، کفی ما لم یعلم/ کونوا دعاء الی الله بغیر السنتکم/ و همیشه فراموشم نگردد که دنیا خود همه وقت بی آب(سراب) است اما از او بی آب تر کسی است که بدین بی آبی راضی گردد.
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
مطالب اخیر وبگاه

بسم الله الرحمن الرحیم

یک روحانی مسلمان در آمریکا از ازدواج همجنس‌گرایان حمایت می‌کند. داعیه عبدالله که امام جماعت

مسجدی در واشنگتن است، خودش همجنس‌گراست و می‌گوید ازدواج همجنس‌گرایان طبق احکام اسلام

مجاز است - استدلالی بحث برانگیز و غیرمتعارف که اکثر رهبران مسلمانان ایالات متحده آن را رد می کنند.

 

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2013/06/130622_l47_muslim_gay_marriage.shtml

 


حضرت آیت الله بهجت (ره) می فرمودند در بحث علمی با اهل سنت فقط یک مطلب را بیان کنید که تمام رهبران

مذاهب چهارگانه شما یا مستقیم یا با واسطه شاگرد امام صادق (علیه السلام) رییس مذهب شیعه بودند

برای استناد بیشتر منابع زیر در خصوص مقام امام صادق علیه السلام از زبان رهبران مذاهب اهل سنت ذکر شده است.


و تنها یک حدیث از چندین حئیث امام صادق در مورد لواط:

2- درحدیث سکونی از امام صادق روایت شده است که امیرالمومنین(ع) فرمود:

اللواط ما دون الدبر و الدبر هو الکفر؛ (6) لواط ، تمتع کمتر از دخول است ، و [ دخول به ] دُبر کفر است.

( 6-  وسایل  ، باب 20 از ابواب نکاح محرّم ، ح2)



از میان رهبران مذهبی اهل سنت، ابوحنیفه (نعمان بن ثابت) (80 ـ 150 هـ ق) و مالک بن انس (93 ـ 197 هـ ق) در

دوران امام صادق ـ علیه السّلام ـ (83 ـ 148هـ ق) می زیسته و محضر ایشان را درک کرده اند، از شاگردان مستقیم

حضرت بوده اند اما محمد بن ادریس شافعی (150ـ204هـ ق) و احمد بن حنبل (164 ـ 241) که تولدشان بعد از شهادت

امام صادق ـ علیه السّلام ـ بوده جزء شاگردان با واسطه آن حضرت محسوب می گردند.
درباره ابوحنیفه پیشوای احناف نقل شده که وی از شاگردان امام صادق ـ علیه السّلام ـ بوده است.(2) و در

عظمت علمی امام گفته است: «من دانشمندتر از جعفر بن محمد ندیده ام.»(3) و در عین حال ایشان

در برابر امام صادق ـ علیه السّلام ـ قرار داشته است. او می گوید:
« به دستور منصور دوانقی برای شکست دادن امام چهل سؤال مشکل آماده نمودم، وقتی مواجه

با امام شدم، تحت تأثیر اُبُهّت ایشان قرار گرفته و هر سوالی که مطرح نمودم، امام جواب می داد

که عقیده شما در این باره چنین است و عقیده اهل مدینه چنان و عقیده من چنین است.(4).


مالک بن انس پیشوای فرقه مالکی می گفت: «مدتی نزد جعفر بن محمد رفت و آمد می کردم

و او را همواره در یکی از سه حالت دیدم، یا نماز می خواند یا روزه بود و یا قرآن تلاوت می کرد.

و هرگز او را ندیدم که بدون وضو حدیث نقل کند. در علم و عبادت و پرهیزکاری، برتر از جعفر بن محمد

هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و به قلب هیچ بشری خطور نکرده است.»(5)

 

پاورقی:

1. زلمی، مصطفی ابراهیم، خاستگاههای اختلاف در فقه اسلامی، مقدمه ص 5‌ بی نا بی تا.
2. حیدر، اسد، الامام الصادق و المذاهب الاربعه، بیروت،‌ دارالکتب العربی، 1390 هـ 1: 53.
3. ذهبی، شمس الدین محمد، تذکرة الحفاظ، بیروت، داراحیاء التراث العربی، بی تا، 1: 166.
4. مجلسی، بحارالانوار،‌47: 217 تهران، المکتبة الاسلامیه، 1395 ق.
5. حیدر، اسد، الامام الصادق و المذاهب الاربعه، 1: 54.
6. جندی، عبدالحلیم، الامام الصادق،‌ ص 252، بی تا، بی جا.
7. بحرانی، حدائق الناظره، قم جامعه مدرسین، ‌اول 1409 ق، 25: 240،.


 




نویسنده محمد امین در دوشنبه 92/4/3 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم