درباره ما
دوست دارم همیشه در خاطرم باشد که والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا/ من عمل بما علم ، ورثه الله علم ما لم یعلم/ من عمل بما علم، کفی ما لم یعلم/ کونوا دعاء الی الله بغیر السنتکم/ و همیشه فراموشم نگردد که دنیا خود همه وقت بی آب(سراب) است اما از او بی آب تر کسی است که بدین بی آبی راضی گردد. لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
|
دلایل و مقدار ناسازگارى دموکراسى با اصول جمهورى اسلامى چیست؟ اگر دمکراسی به معنای نفی اعتبار هر گونه قانونی قبل از موافقت مردم باشد، طبعاً با هیچ دینی سازگار نخواهد بود. ولی اگر منظور تبعیت از آرای اکثریت در راه اجرا و پیاده کردن احکام دین باشد، قابل قبول است و آن همان است که به نام دمکراسی دینی یا مردمسالاری دینی نامیده میشود. برای تفصیل بیشتر به کتاب نظریه سیاسی اسلام،ج1، صص287ـ309 مراجعه کنید. منبع: http://mesbahyazdi.ir/ نویسنده محمد امین در پنج شنبه 92/4/27 | نظر
رهبر عالی ایران بار دیگر مانند یک استراتژیست ماهر جلوه کرد یک اندیشکده آمریکایی (گیت استون ) در ارزیابی انتخابات ایران نوشت آیتالله خامنهای رهبر عالی ایران بار دیگر ثابت کرد که یک استراتژیست چیرهدست و قهار است. Khamene"i has again proven what a great master strategist he is. http://www.gatestoneinstitute.org/3773/rouhani-iran-nuclear-program اندیشکده گیت استون خاطرنشان کرد: ایرانیها بهترین استراتژیستها در خاورمیانه و حتی بهتر از استراتژیستهای غرب هستند و به همین دلیل است که ایرانیها به طور مداوم غرب را در تنگنا قرار میدهند و بر آن برتری مییابند. هارولد رود تحلیلگر آمریکایی در این گزارش تحلیلی مینویسد: تقریبا حتمی است که ما به حسن روحانی رئیسجمهوری جدید ایران زمان میدهیم تا موقعیت خود را مستحکم کند و از این طریق به ایران حتی زمان بیشتری میدهیم تا توانایی هستهای خود را توسعه دهد. این معنای انتخابات ریاستجمهوری اخیر ایران است که توسط رهبر عالی ایران تدارک شد. وی میافزاید: برگزاری انتخابات اخیر یک حرکت ماهرانه از سوی رهبر جمهوری اسلامی و پیروزی برای وی در کنار شکست برای غرب و اسرائیل بود
البته نویسنده این متن بسیار سطحی به مساله ایران پرداخته و مشخص نکرده که هدف رهبری در ایران چیست که از یک طرف یک استراتژیست قوی است و از یک طرف علیه مردم خود و منافع آنان به مهندسی انتخابات می پردازد یعنی واقعا چنین می اندیشد که هدف فقط دستیابی به بمب اتمی و حفظ قدرت است؟ به هر حال شاید با القا این نظریات برخی نویسندگان آمریکایی قصد تحریک تصمیم گیران آمریکایی برای عدم نرمش در مقابل ایران داشته باشند که این باور را تقویت کنند که مردم در یک طرح هدایت شده توسط رهبری در انتخابات فریب خورده اند. و نباید غرب تحت تاثیر این تغییرات ظاهری قرار گیرد..
مورادی که این متن به آن اشاره کرده و در بسیاری از آنها اختلاطی از واقعیت و درک نادرست از واقعیت وجود دارد و نمونه بارز پارادوکس است را می شود در عناوین ذیل خلاصه نمود:
----اجازه غرب برای تحکیم موقعیت دکتر حسن روحانی یک نوع -----خریدن زمان به نفع فشارها و تحریم ها توسط مسئولین ایران است. انتخابات و نتیجه آن آرام ساختن غرب و مردم تحت فشار های سنگین اقتصادی است ----برتری عملی تفکر استراتژیک رهبران ایرانی در منطقه خاور میانه ----قرار داشتن کامل برنامه انتخابات و به قول سیاسیون مهندسی انتخابات توسط رهبری و شورای نگهبان تحت نظارت کامل رهبری ---نتیجه انتخابات یکی از بهترین گزینه های ممکن برای رژیم ایران بوده است. ----قرار دادن جبهه رهبری وپیروان او در مقابل غرب اسراییل ومردم ایران
نویسنده محمد امین در یکشنبه 92/4/9 | نظر
بسم الله الرحمن الرحیم یک روحانی مسلمان در آمریکا از ازدواج همجنسگرایان حمایت میکند. داعیه عبدالله که امام جماعت مسجدی در واشنگتن است، خودش همجنسگراست و میگوید ازدواج همجنسگرایان طبق احکام اسلام مجاز است - استدلالی بحث برانگیز و غیرمتعارف که اکثر رهبران مسلمانان ایالات متحده آن را رد می کنند.
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2013/06/130622_l47_muslim_gay_marriage.shtml حضرت آیت الله بهجت (ره) می فرمودند در بحث علمی با اهل سنت فقط یک مطلب را بیان کنید که تمام رهبران مذاهب چهارگانه شما یا مستقیم یا با واسطه شاگرد امام صادق (علیه السلام) رییس مذهب شیعه بودند – برای استناد بیشتر منابع زیر در خصوص مقام امام صادق علیه السلام از زبان رهبران مذاهب اهل سنت ذکر شده است. و تنها یک حدیث از چندین حئیث امام صادق در مورد لواط: 2- درحدیث سکونی از امام صادق روایت شده است که امیرالمومنین(ع) فرمود: اللواط ما دون الدبر و الدبر هو الکفر؛ (6) لواط ، تمتع کمتر از دخول است ، و [ دخول به ] دُبر کفر است. ( 6- وسایل ، باب 20 از ابواب نکاح محرّم ، ح2) از میان رهبران مذهبی اهل سنت، ابوحنیفه (نعمان بن ثابت) (80 ـ 150 هـ ق) و مالک بن انس (93 ـ 197 هـ ق) در دوران امام صادق ـ علیه السّلام ـ (83 ـ 148هـ ق) می زیسته و محضر ایشان را درک کرده اند، از شاگردان مستقیم حضرت بوده اند اما محمد بن ادریس شافعی (150ـ204هـ ق) و احمد بن حنبل (164 ـ 241) که تولدشان بعد از شهادت امام صادق ـ علیه السّلام ـ بوده جزء شاگردان با واسطه آن حضرت محسوب می گردند. عظمت علمی امام گفته است: «من دانشمندتر از جعفر بن محمد ندیده ام.»(3) و در عین حال ایشان در برابر امام صادق ـ علیه السّلام ـ قرار داشته است. او می گوید: با امام شدم، تحت تأثیر اُبُهّت ایشان قرار گرفته و هر سوالی که مطرح نمودم، امام جواب می داد که عقیده شما در این باره چنین است و عقیده اهل مدینه چنان و عقیده من چنین است.(4).
و او را همواره در یکی از سه حالت دیدم، یا نماز می خواند یا روزه بود و یا قرآن تلاوت می کرد. و هرگز او را ندیدم که بدون وضو حدیث نقل کند. در علم و عبادت و پرهیزکاری، برتر از جعفر بن محمد هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و به قلب هیچ بشری خطور نکرده است.»(5)
پاورقی: 1. زلمی، مصطفی ابراهیم، خاستگاههای اختلاف در فقه اسلامی، مقدمه ص 5 بی نا بی تا.
نویسنده محمد امین در دوشنبه 92/4/3 | نظر
طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم Web Template By : Samentheme.ir |
آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسبها
طراح قالب
|